finanţări.europene – sursă zilnică de ştiri actuale în domeniul fondurilor nerambursabile
Echipa Institutului Român de Training a contribuit la realizarea revistei online finanţări.europene, accesibilă online la adresa http://finantari.europene.ro. finanţări.europene este un buletin informativ specializat în domeniul fondurilor europene (fonduri structurale şi de coeziune dar nu numai), editat săptămânal de Cardington Grup cu sprijinul IRT.
Pornit ca o iniţiativă de coagulare a unui grup de oameni cu interese comune (elaborarea de propuneri de finanţare de calitate), finanţări.europene a prins viaţă cu ajutorul multor colegi, care au contribuit cu ştiri sau cu informaţii primite de ei din surse oficiale.
La momentul scrierii acestei note, pe finanţări.europene sunt publicate mai mult de 120 de articole, pe teme relevante cum ar fi Fondul Social European, Programul Operaţional Regional, ajutorul de stat, achiziţiile publice în fonduri europene sau managementul proiectelor finanţate. O secţiune bogată cuprinde răspunsuri oficiale la întrebări puse de cititorii blogului.
S-a prelungit termenul de înscriere pentru trainingul autorizat CNFPA – Expert achiziţii publice
Dacă doriţi să vă înscrieţi la trainingul “Expert achiziţii publice” pe care îl organizăm în perioada octombrie-noiembrie, mai puteţi face acest lucru până pe 20 octombrie.
Trainingul are un pronunţat caracter practic, prezentările alternează cu aplicaţii practice şi explicaţii la întrebările dumneavoastră în domeniu. Trainingul îşi doreşte a fi pe lângă o sursă importantă de informaţii, o prilej de clarificare şi soluţionare a problemelor pe care le-aţi întâmpinat în activitatea de achizitori.
Trainingul va aborda aspecte precum: procesul achiziţiilor publice. Proceduri şi modalităţi speciale; planificarea achiziţiilor publice; documentaţia de atribuire; anunţuri şi termene; Înscrierea şi gestionarea contului din SEAP; criterii de calificare şi selecţie; criterii de evaluare. Evaluarea ofertelor; achiziţii publice prin mijloace electronice; soluţionarea disputelor; derularea contractului de achiziţie publică.
Trainingul va fi susţinut de dl. Ion Georgescu, jurist, are o experienţă de peste 5 ani în domeniul achiziţiilor publice, ca trainer şi consultant. Este formator acreditat CNFPA şi formator în achiziţii publice în urma parcurgerii programului de formare în domeniu organizat de Ministerul Finanţelor. Din 2003, Ion a participat ca trainer şi consultant în numeroase proiecte Phare, Banca Mondială, USAID în domeniul achiziţiilor publice. Este autor de ghiduri şi manuale de training în achiziţii publice şi participant în grupuri de lucru pentru revizuirea legislaţiei privind achiziţiile publice. Ion este CMC (Certified Management Consultant) şi membru fondator al Asociaţiei Specialiştilor în Achiziţii Publice din România (ASAPRO).
Pentru detalii complete despre training şi pentru înscrieri vă rugăm să accesaţi Aici
Vă aşteptăm cu drag la training,
Echipa Institutului Roman de Training
IRT sprijină achizitorii publici prin CPV online
Institutul Român de Training a contribuit, alături de Cardington Procurement şi Infoideea, la lansarea serviciului CPV online. Prin CPV online puteţi căuta online gratuit şi nerestricţionat orice cod CPV (Vocabularul comun privind achiziţiile publice – Common Procurement Vocabulary) după un cuvânt cheie, dar şi denumirea codului, dacă ştiţi codul. De asemenea, baza de date conţine echivalenţa între codurile noi (CPV 2008) şi cele vechi (CPV 2003).
De ziua noastră oferim cadouri!
Pe 4 septembrie împlinim 6 ani. Şi pentru că de ziua noastră ne place să oferim cadouri, persoanele care se înscriu la trainingurile IRT pe data de 4 septembrie primesc o reducere de 6%, care se adaugă la reducerile pe care IRT le acordă în mod constant.
Cum a început totul: în 2002, 4 septembrie, lua fiinţă Institutul Român de Training (IRT), la iniţiativa unui grup de experţi independenţi pasionaţi de training, de ceea ce înseamnă conceptul de formare a adulţilor şi de impactul pe care trainingul îl are în dezvoltarea fiecărui participant.
De atunci, investim pasiune, muncă, creativitate în dezvoltarea de programe de training actuale, eficiente, adaptate nevoilor participanţilor şi care să îmbine transferul de cunoştinţe şi abilităţi cu o atmosferă deschisă şi plăcută. Astfel, la finalul trainingului noi şi cursanţii noştri rămânem cu mai mult decât cunoştinţele şi deprinderile dobândite, rămânem cu amintiri frumoase.
IRT la Radio ONG
Preşedintele Institutului Român de Training, Ion Georgescu, a participat vineri, 8 august 2008, la ultima ediţie a Radio ONG cu o prezentare pe tema achiziţiilor publice. Discuţia, moderată de realizatoarea Angela Ştiucă, s-a centrat în jurul elementelor generale pe care o organizaţie neguvernamentală din România, beneficiară de fonduri publice, trebuie să le cunoască pentru a implementa în mod eficient proiecte.
Intră în echipa IRT – căutăm office assistant
Suntem o echipă tânără şi dinamică, în care creativitatea, spiritul de iniţiativă şi profesionalismul sunt apreciate. Fiecare proiect pe care l-am dezvoltat are amprenta membrilor echipei noastre. Ştim că oamenii din spatele oricărui proiect sunt cei care îi asigură succesul în cea mai mare măsură, de aceea oferim membrilor echipei noastre mai mult decât o relaţie profesională, muncim dar şi râdem, ne împrietenim, învăţăm unii de la alţii, ne provocăm să fim mai buni, ne susţinem reciproc în permanenţă.
Motivaţia noastră? – Să oferim clienţilor IRT programele de training de care au nevoie într-un mod profesionist şi într-o atmosferă relaxată şi dinamică.
(more…)
IRT a găzduit întâlnirea de constituire a Evalrom
Vineri, 20 iunie 2008, a avut loc la sediul IRT şedinţa de constituire a Asociaţiei de Evaluare “Evalrom”. Nouăsprezece membri fondatori au înfiinţat o organizaţie menită a contribui la dezvoltarea culturii evaluării în România prin promovarea valorilor, teoriei şi bunelor practici în domeniu. Organizaţia reuneşte persoane cu preocupări în domeniul evaluării sau care manifestă interes pentru evaluarea de politici, strategii, programe sau proiecte.
IRT a participat la RONAT / CINAQ Business Club & Network Lounge
Joi 29 mai 2008, a avut loc prima întâlnire a Clubului RONAT / CINAQ, proiect ce urmăreşte crearea unei ambianţe informale relaxante, de colaborare, şi a unui mediu de promovare a inovaţiilor şi de identificare a unor noi soluţii în domeniul instruirii administraţiei publice. Evenimentul a fost organizat de „Reţeaua de Formare în Adminisţratie Publică – RONAT” împreună cu „Centrele Regionale şi INA pentru Calitate – CINAQ” şi cu susţinerea proiectului de asistenţă tehnică Phare RO 2005/017-553.01.03.03.01 intitulat “Întărirea capacităţii de formare a Institutului Naţional de Administraţie şi a Centrelor Regionale”, al cărui beneficiar este Institutul Naţional de Administraţie (INA).
Subiecte de discuţie ale primei întâlniri au fost “Strategia naţională de formare continuă pentru administraţia publică” (moderator Nicolae Ţarălungă, IHS Romania şi Stefan Friedrichs, expert Phare) şi “Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative” (moderator Perla Simion, MIRA, Şef de Departament).
IRT a participat la SWOT Workshop pentru dezvoltarea unei comunităţi profesioniste de evaluare
Astăzi, 15 mai 2008, un reprezentant IRT a participat, în cadrul Grupului tematic “Dezvoltarea resurselor umane, educaţie şi sănătate”, la atelierul de lucru pentru identificarea punctelor tari, punctelor slabe, oportunităţilor şi ameninţărilor referitoare la activitatea de evaluare a intervenţiilor publice în România. Scopul atelierelor SWOT este de a sprijini formularea acţiunilor ce ar putea duce la obţinerea rezultatelor aşteptate pentru consolidarea comunităţii de evaluare din România.
Atelierul de lucru s-a desfăşurat în cadrul proiectului Phare RO/2005/017-553.05.03 – Dezvoltarea unei Comunităţi Profesioniste de Evaluare, derulat de Deloitte, SAR şi SNSPA, al cărui scop este întărirea culturii de evaluare din România propunându-şi să contribuie la îmbunătăţirea cheltuirii fondurilor publice destinate politicilor şi programelor publice.
IRT participă, prin reprezentanţii săi în reţeaua informală a evaluatorilor din România – Evalrom, la constituirea Societăţii Române de Evaluare.
Hot Topic, Hot Chocolate!
Începând cu luna aprilie, IRT lansează seria de întâlniri “Focus on…”
“Focus on…” este un concept pe care l-am dezvoltat din dorinţa de a ne întâlni, discuta şi învăţa despre diverse teme din domenii variate precum: achiziţii publice, fonduri structurale şi de coeziune, management de proiect, training şi dezvoltare personală.
- 10 aprilie – Focus on…Achiziţiile publice electronice – oportunităţi, dificultăţi şi perspective
- 15 aprilie – Focus on…Timpul la birou vs. timpul personal
- 17 aprilie – Focus on…Managementul calităţii în proiecte
- 22 aprilie – Focus on…Dificultăţi în elaborarea cererii de finanţare
* Brioşele şi ciocolata caldă sunt din partea casei
Vă aşteptăm!
(more…)